Artúr széke és a Parlament

Az Arhur székéhez elindultam, és majdnem egy órányi felfelé tartó hegymenet után visszafordultam. Mondhatnám, hogy időhiány miatt, ami félig igaz is, de az is igaz, hogy közben már unatkoztam. Pedig csodás volt a kilátás igazán, meg nagyon-nagyon hideg.
De tudtam, hogy onnan még le is kell jönni, kimenni a reptérre, hazarepülni és még hazatalálni, majd reggel megint felkelni és dolgozni...
És az is bennem volt, hogy elég veszélyes hely, nagyon sokan is voltak fent és közben, mellettem is gurultak le kövek, és nem akartam ottmaradni... :)
Egyébként többnyire annyira meredek az út, hogy lefelé szinte nehezebb volt jönni.
Kicsit sajnáltam, nem volt jó érzés, hogy a csúcstámadás elmaradt, jó lett volna a legtetejéről lenézni a tudattal, hogy legyőztem magamat és a magasságot is. :)

A Parlamentről már írtam, hogy nagyon csúnya, és mivel elszámoltam magam, vasárnap már zárva volt, így nem tudom, hogy belül is olyan csúnya modern lett-e. :)



"Edinburgh sok szép városi parkkal büszkélkedhet, de mind közül a legnagyszerűbb a Holyrood-park, itt található ugyanis a város egyik jelképe, egy 237 méter magas vulkanikus sziklacsúcs, a híres Kerekasztal lovagjainak királyáról elnevezett Artúr széke. A sziklára már csak a kilátás miatt is érdemes felkapaszkodni. 
A Holyroodhouse-palotára néző meredek sziklafalak a Salisbury-szirtek.
Szemközt a 2004-ben átadott Skót Parlament modern épülete látható.

...

Scottish Parliament 
Edinburgh város újkeletű büszkesége az 1999-ben újraalakult, decentralizáció elvén működő Skót Parlament. 1999. július 1-e óta Skócia visszanyerte részleges függetlenségét, a londoni parlament decentralizáció útján átruházta a helyi illetőségű törvényhozást az ideiglenes színhelyen székelő büszke Skót Parlamentre. 
A parlament ülésterme jelenleg a Skót Egyház tulajdonában lévő palotában található, az új parlamenti épület pedig most épül a Holyrood-kastélytól nem messze. A parlamenti ülésekre lelkesen és sűrűn ellátogató edinburghi polgárság véleménye az új parlament helyszínről igencsak megoszlik. A konzervatívok a baloldalon látható régi parlamenti épületet szeretnék, talán őseiktől örökölt nosztalgiától fűtve, talán a városkép megőrzése céljából. Erős szükségét érzik ugyanis annak, hogy megóvják Skócia büszkeségét, Edinburgh városát attól a szerintük borzalomtól, amit az újonnan épülő, már félig kész formájában is az organikus építészet műremekének kikiáltott új parlamenti épület jelent. Az épület értelmi szerzője Enric Miralles spanyol építész volt, aki egy fa lombkoronáját mintázó épületegyüttest álmodott az Arthur`s Seat-nek nevezett sziklabérc árnyékába. A Parlament 2004 októberében költözött jelenlegi helyére, a Royal Mile lábához, szemben a Holyrood parkkal. Az épület nyolc nemzetközi építészeti díjjal büszkélkedhet, többek között ez volt az év épülete 2005-ben. Az épület fém, tölgyfa és gránit felhasználásával, innovatív építészeti megoldások alkalmazásával épült. A terveket a környező táj ihlette: virágok, felfordított csónak alakja. Az épület nyitva áll a nagyközönség előtt."
forrás: Wikipédia